Przejdź do głównej treści
Młodzież z Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach. 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Młodzież z Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach. 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Młodzież z Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach. 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Młodzież z Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach. 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Wilamowianie na procesji odpustowej. 2008 r., fot. Grzegorz Majerski.

Wilamowianie na procesji odpustowej. 2008 r., fot. Grzegorz Majerski.

Wilamowianie na procesji Bożego Ciała. 
Charakterystyczne welony na tę okazję u kobiet. 2012 r., fot. Justyna Majerska.

Wilamowianie na procesji Bożego Ciała.
Charakterystyczne welony na tę okazję u kobiet. 2012 r., fot. Justyna Majerska.

Wilamowianki w strojach na Boże Ciało. Charakterystyczne welony na tę okazję u kobiet. 
19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Wilamowianki w strojach na Boże Ciało. Charakterystyczne welony na tę okazję u kobiet.
19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Młodzież (głównie z Zespołu Regionalnego „Fil”) podczas procesji Bożego Ciała. 

Dziś nie przywiązuje się już dużej wagi do zasad dobierania kompletów, stąd różnorodność spódnic u dziewcząt. 19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Młodzież (głównie z Zespołu Regionalnego „Fil”) podczas procesji Bożego Ciała.

Dziś nie przywiązuje się już dużej wagi do zasad dobierania kompletów, stąd różnorodność spódnic u dziewcząt. 19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Młodzież (głównie z Zespołu Regionalnego „Fil”) podczas procesji Bożego Ciała. 
19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Młodzież (głównie z Zespołu Regionalnego „Fil”) podczas procesji Bożego Ciała.
19 czerwca 2003 r. Projekt badawczy: Elżbieta Królikowska, Alicja Woźniak, fot. Władysław Pohorecki, Archiwum Etnograficzne Muzeum Archeologicznego i Etnograficznego w Łodzi.

Wilamowianie we współczesnych strojach na weselu. Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Wilamowianie we współczesnych strojach na weselu. Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Wesele Anny Schneider (Śnȧjder-Jaśki) i Jana Nowaka (Biba). Stroje zróżnicowane ze względu na wiek i funkcje podczas wesela. 1913 r.

Wesele Anny Schneider (Śnȧjder-Jaśki) i Jana Nowaka (Biba). Stroje zróżnicowane ze względu na wiek i funkcje podczas wesela. 1913 r.

Orszak weselny po ślubie Justyny Majerskiej (Biöetuł) i Rafała Schneidra (Pejter). Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Orszak weselny po ślubie Justyny Majerskiej (Biöetuł) i Rafała Schneidra (Pejter). Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Orszak weselny po ślubie Justyny Majerskiej (Biöetuł) i Rafała Schneidra (Pejter). Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Orszak weselny po ślubie Justyny Majerskiej (Biöetuł) i Rafała Schneidra (Pejter). Wrzesień 2016 r., fot. Gabriel Król

Kobiety w strojach noszonych w czasie Bożego Narodzenia, Wilamowice, Boże Narodzenie  2011 r., fot. Justyna Majerska

Kobiety w strojach noszonych w czasie Bożego Narodzenia, Wilamowice, Boże Narodzenie 2011 r., fot. Justyna Majerska

Członkowie Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach zimowych, które wyróżniają długie „kacabajki” [kacabȧjka] i krótkie „jakły” [fałdajak], fot. z archiwum Stowarzyszenia „Wilamowianie”

Członkowie Zespołu Regionalnego „Wilamowice” we współczesnych strojach zimowych, które wyróżniają długie „kacabajki” [kacabȧjka] i krótkie „jakły” [fałdajak], fot. z archiwum Stowarzyszenia „Wilamowianie”

Kolędnicy w strojach wilamowskich. 2018 r., fot. Łukasz Zakrzewski.

Kolędnicy w strojach wilamowskich. 2018 r., fot. Łukasz Zakrzewski.

Kolędnicy w strojach wilamowskich. 2018 r., fot. Łukasz Zakrzewski.

Kolędnicy w strojach wilamowskich. 2018 r., fot. Łukasz Zakrzewski.

Współczesny strój wilamowski. 2020 r., fot. Justyna Majerska-Sznajder (Biöetuł)

Współczesny strój wilamowski. 2020 r., fot. Justyna Majerska-Sznajder (Biöetuł)

Wilamowianki w strojach codziennych podczas odtwarzania „wilamowskiego pierzowca”. 
Ubiory codzienne Wilamowianek miały wiele ozdób i funkcję przynależności etnicznej, stąd nazwa „strój codzienny”. 2008 r., fot. Gabriel Król.

Wilamowianki w strojach codziennych podczas odtwarzania „wilamowskiego pierzowca”.
Ubiory codzienne Wilamowianek miały wiele ozdób i funkcję przynależności etnicznej, stąd nazwa „strój codzienny”. 2008 r., fot. Gabriel Król.

Wilamowianka w przedwojennym stroju do kopania ziemniaków., 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Ubiory codzienne Wilamowianek miały wiele ozdób i funkcję przynależności etnicznej, stąd nazwa „strój codzienny”.

Wilamowianka w przedwojennym stroju do kopania ziemniaków., 2008 r., fot. Wojciech Romański.

Ubiory codzienne Wilamowianek miały wiele ozdób i funkcję przynależności etnicznej, stąd nazwa „strój codzienny”.

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności