Rysunek haftu białego z kabotka, rys. E. Piskorz-branekowa
Haft na oplecku sukni, ze zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, fot. E. Koprowski
Haft na oplecku sukni, ze zbiorów Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, fot. E. Koprowski
Rysunek haftu z oplecka sukni , rys. E. Piskorz-Branekova
Rysunek haftu z oplecka sukni , rys. E. Piskorz-Branekova
Haft z pleców (oplecka) sukni kobiecej.
Wykonywany sznureczkiem i ściegami atłaskowymi (atłaskiem wypukłym, robionym na podkładzie, atłaskiem prostym i skośnym, wałeczkiem, ściegiem satynowym), nicią jedwabną. Wielokolorowy, stosowany i modny po I wojnie światowej.
rys. E. Piskorz-Branekova
Haft z pleców (oplecka) sukni kobiecej.
Wykonywany sznureczkiem i ściegami atłaskowymi (atłaskiem wypukłym, robionym na podkładzie, atłaskiem prostym i skośnym, wałeczkiem, ściegiem satynowym), nicią jedwabną. Wielokolorowy, stosowany i modny po I wojnie światowej.
rys. E. Piskorz-Branekova
Haft z przodu kabotka.
Wykonywany haftem angielskim (dziurkowym), białą nicią bawełnianą.
rys. E. Piskorz-Branekova